02188218279-86053927

تامین پلی پروپیلن برای واحدهای تولیدی از محل واردات

322 بازدید | دوشنبه 30 مرداد 1402 | دسته بندی : اخبار

محسن صفدری مدیرکل دفتر شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما گفت: طبق برآوردهای انجام شده، نیاز هر کشور در حوزه پلی پروپیلن یکی از اقلام اصلی تولیدی شرکت های پتروشیمی، سالانه یک میلیون و یکصدهزار تن است.

وی افزود: متاسفانه به علت کمبود خوراک پلی پروپیلن که مواد اصلی تشکیل دهنده تولیدات شرکت های پتروشیمی ها است در حال حاضر بیشتر از حدود 860 هزار تن امکان تولید نداریم و کمبودی حدود 200 تا 300 هزار تن را در تولید شاهد هستیم.

صفدری ادامه داد: درصدد هستیم کمبود تولیدات را یا از محل واردات یا اگر امکان افزایش تولید پلی پروپیلن که منشا آن نفتا است توسط مجتمع های پتروشیمی بالادست پلی پروپیلن تامین کنیم البته این مهم با برنامه ریزی وزارت نفت و شرکت صنایع ملی پتروشیمی به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل دفتر شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در چند ماهه اخیر شاهد رقابت های بیش از صددرصدی در بورس کالا بوده ایم این رقابت ها منجر به افزایش قیمت ها و قیمت محصول نهایی شده است که متاسفانه هزینه این افزایش قیمت ها را مردم متحمل شده اند.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید یک برنامه ریزی داشته باشد که خوراک شرکت های تولید کننده پلی پروپیلن را تامین کند تا دیگر وزارتخانه به موضوع واردات ورود نکند، اما در حال حاضر برای رفع این مشکل به صورت اورژانسی، ناچاریم مقداری خوراک وارد کشور کنیم تا نیاز پتروشیمی ها برای تولید مرتفع شود.