02188218279-86053927

بهره برداری از 6 طرح پتروشیمی تا پایان 1400

405 بازدید | شنبه 02 مرداد 1400 | دسته بندی : اخبار

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی روز سه شنبه 29 تیرماه، در حاشیه بازدید از طرح اسلام آباد غرب و مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه اظهار کرد: پارسال 17 طرح پتروشیمی به بهره برداری رسید و از تعداد 11 طرح باقیمانده  از سبد جهش دوم صنعت پتروشیمی، 6 طرح در سال جاری و 5 طرح در نیمه نخست سال آینده وارد مدار تولید می شود.

وی افزود:39 طرح فعال نیز در سبد طرح های جهش سوم قرار دارند که تا سال 1404 به بهره برداری می رسند و با بهره برداری از آنها ظرفیت تولید به 137 میلیون تن خواهد رسید و درآمدهای صنعت پتروشیمی به 35 میلیارد دلار افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه درآمد صنعت پتروشیمی پارسال 15 میلیارد دلار بوده است، گفت: امسال این رقم به حدود 21 میلیارد دلار و تا سال 1404 درآمد این صنعت به 35 میلیارد دلار می رسد.

محمدی تصریح کرد:با تعریف سه بخش توسعه ای و تعریف 46 طرح یعنی طرح های پیشران، راهبردی و خوراک ترکیبی که تعدادی از طرح ها در حال اعطای مجوز یا تخصیص زمین هستند، در سال 1406 ظرفیت تولید به 160 میلیون تن و درآمد به 50 میلیارد دلار می رسد.

پیگیری مستمر برای شتاب در ساخت طرح اسلام آباد غرب

وی ادامه داد: پس از خصوصی سازی ، طرح اسلام آباد غرب نخستین پروژه ای است که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دانش فنی ایرانی اجرا می شود و توسعه می یابد و امید است با پیگیری های مستمر در سال 1403 به بهره برداری برسد و تولید پروپیلن از گاز طبیعی برای نخستین بار در کشور محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این طرح برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی اهمیتی ویژه دارد و با دانش فنی ایرانی و کاتالیست های داخلی گاز را به متانول، متانول را به پروپیلن و در نهایت پروپیلن را به پلی پروپیلن تبدیل می کند.

محمدی با اشاره به اینکه عملیات بتن ریزی و سیویل این طرح و ساخت مخازن شهریورماه آغاز می شود، گفت: برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی "زمان و برنامه" از اهمیت بالایی برخوردار است.در نشست امروز همانند نشست های پیشین برنامه کلان طرح هدف گذاری روند فعالیت ها در ماه های آینده بررسی شد و نظارت و پیگیری بر روند اجرای این طرح با جدیت دنبال می شود.

وی طرح توسعه صنایع پتروشیمی کرمانشاه را یکی از طرح های جهش سوم صنعت برشمرد و اظهار کرد: این طرح بیش از 45 درصد پیشرفت دارد و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده روند ساخت آن شتاب گرفته است.