02188218279-86053927

توسعه بازارهای صادراتی پتروشیمی از مسیر افزایش همکاری با وزارت امور خارجه

297 بازدید | سه شنبه 05 بهمن 1400 | دسته بندی : اخبار منبع : خبرگزاری شانا

میر مسعود حسینیان، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی و پیمان سعادت، دستیار وزیر و مدیر کل اروپای غربی وزارت امور خارجه، سعید کوزه چی، دستیار مدیرکل اقتصاد مقاومتی همراه با تعداد دیگری از رؤسا و کارشناسان این وزارتخانه روز دوشنبه چهارم بهمن ماه، در دومین روز از سفر به ماهشهر از مجتمع های پتروشیمی نوید زرشیمی، غدیر، فناوران، اروند و مارون بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، مدیران عامل و مدیران مجتمع های پتروشیمی در جریان این بازدید با ارائه گزارش هایی در زمینه تولید، صادرات و سرمایه گذاری، مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و خواستار افزایش حمایت و همکاری وزارت امور خارجه به منظور تسهیل توسعه صادرات، انتقال فناوری و جذب سرمایه های تازه شدند.

حسن نشان زاده، مدیرعامل پتروشیمی اروند در این بازدید با اشاره به روند مطلوب تولید در این مجتمع پتروشیمی خواستار حمایت دستگاه دیپلماسی کشور برای فاینانس های خارجی و جذب لایسنس های معتبر در مسیر توسعه این پتروشیمی شد.

حسین صفاری، مدیرعامل پتروشیمی غدیر نیز در سخنانی با بیان اینکه همکاری با شرکت های صاحب نام پتروشیمی می تواند به کسب دستاوردهای قابل توجهی منجر شود، گفت: پتروشیمی غدیر برای تحقق برنامه های توسعه ای خود نیازمند حمایت است تا افزون بر تامین نیازهای داخلی در زمینه صادرات و ارزآوری نیز نقش آفرین باشد.

این هیئت در روز نخست سفر از پتروشیمی های کارون، بندر امام و شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کرد، مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی این هیئت بلندپایه را همراهی کردند.