02188218279-86053927

روان کننده بر پایه کربوکسیلات چه ویژگی هایی دارد؟

520 بازدید | يكشنبه 17 بهمن 1400 | دسته بندی : مقالات

روان کننده بر پایه کربوکسیلات چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بدانید روان کننده بر پایه کربوکسیلات چه یژگی هایی دارد اول باید بدانید اصلا کربوکسیلات چیست؟ و کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟ در این مقاله با هم کمی درباره نحوه تولید روان کننده بر پایه کربوکسیلات و اینکه کدام فروشنده ها این محصول را می فروشند به اختصار صحبت می کنیم.

امروزه با وجود تب بالای ساخت و ساز در دنیا و نیاز سرعت بخشیدن به روند کارها، شیمی دانان را بر آن داشت که کاری برای سرعت بخشیدن به روند ساخت انجام دهند. مهمترین و بهترین اختراع برای سرعت بخشیدن به خشک شدن بتن در امر ساخت و ساز، ساختن ماده موثر و ویژه روان کننده بر پایه کربوکسیلات است.

پلی کربوکسیلات عضو کوچکی از خانواده بزرگ پلیمرهاست. شیمی دانان در عرصه تولید سریع بتن برای عملکرد بهتر و خشک شدن هر چه سریعتر بتن از کربوکسیلات استفاده بهینه کردند و با افزودن این ماده بسیار کارآمد به بتن در حال ساخت، انقلاب بزرگی در صنعت ساخت بتن به وجود آورند.

با اضافه کردن این ماده روان کننده در روند تولید بتن، سبب کاهش آب و خشک شدن سریع بتن می شوند. در ساختار انواع بتن از این ماده موثر برای استحکام بخشیدن و ماندگاری بالای بتن استفاده می کنند.

امروزه کاربرد بتن در ساخت ساختمان بسیار بیشتر شده است. در زمینه ایمن سازی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، با پمپاژ سیمان آماده در ساخت ساختمان های بزرگ و برج های بلند تجاری تحول عظیمی در ساخت و ساز ایجاد کرده اند.

روند خش شدن بتن کمی طولانی است به همین سبب کار ساخت و ساز را به تاخیر می اندازد. با افزودن روان کننده بر پایه کربوکسیلات روند خشک کردن و استحکام بخشیدن به بتن به راحتی انجام می شود و سرعت ساخت را بالا می برد.

شناخت خواص شیمیایی و فیزیکی پلی کربوکسیلات

ویژگی های ظاهری و عملکرد روان کننده بر پایه کربوکسیلات عبارتند از:

1-از اسم این محصول کاملا مشخص است که به صورت مایع است.

2-روان کننده نقطه اشتعال ندارد.

3-رنگ این ماده قهوه ای روشن است.

4-با اضافه کردن روان کننده به ساختار اصلی بتن سبب کاهش مصرف آب در روند ساخت می شوند. با انجام این کار بیشترین کمک به طبیعت را انجام می دهند. لازم به ذکر است کاهش آب مصرفی در ساخت بتن، خللی در استحکام و دوام بتن ایجاد نمی کند. چه بسا که چسبندگی و سرعت خشک شدن بتن را بیشتر می کند و دوام ساختمان را در برابر نفوذ آب و ناملایمات طبیعی بالا می برد.

5-کم هزینه بودن ترکیبات روان کننده از ویژگی خوب این محصول است.

6-امکان ترک خوردگی در بتن هایی که در ساخت آنها از روان کننده استفاده شده به حداقل می رسد.

7-روان کننده سبب می شود انقباضات در بتن به پایین ترین سطح برسد و مقاومت بتن در برابر سرما را افزایش دهد.

8-احتمال فرو ریختن دیوارهایی که از بتن با ترکیب روان کننده در ساخت آنها استفاده شده است نیز به کمترین حد خواهد رسید.

کاربرد روان کننده بر پایه کربوکسیلات در صنایع

روان کننده بر پایه کربوکسیلات کاربردهای بسیاری در صنایع دارد. یکی از کاربردهای اصلی این ماده در ساخت بتن های پیش ساخته است. با به کار بردن این ماده در بتن های پیش ساخته و بتن های خود تراکم و مقاومت این قطعه اصلی ساخت و ساز را چندین برابر کرده اند.

در بتن ریزی های پی ساختمان با توجه به اینکه حجم بتن بسیار بالاست و روند خشک شدن بسیار طولانی است از این ماده بیشترین بهره را می برند. گذشته از استحکام بخشیدن به پی ساختمان و ایمن سازی پایه اصلی بنا، سرعت خشک شدن بتن را نیز بالا می برند.

اضافه کردن روان کننده کربوکسیلات به بتن، سرعت پمپاژ سیمان در فضاهای بزرگ (پی ساختمان های تجاری و مسکونی، سقف طبقات انواع ساختمان ها،پی و آب بندی استخرها و ...) را بسیار افزایش می دهد.

کاهش میزان مصرف آب به سیمان در تولید حجم های بالای بتن یکی از کاربردهای اصلی روان کننده بر پایه کربوکسیلات است.

اضافه کردن روان کننده به بتن احتمال بروز ترک در روند خشک شدن بتن را به مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد و همین امر سبب می شود که مقاومت بتن بالا برود.

در ساختار بتن هایی که برای پوشش سطوح استفاده می شوند نیز این ماده روان کننده بسیار کاربرد دارد.

ویژگی روان کننده بر پایه کربوکسیلات به گونه ای است که در ساخت مواد شوینده نیز از این ماده پر کاربرد استفاده می شود.

نحوه تولید روان کننده بر پایه کربوکسیلات چگونه است؟

با باب شدن استفاده از روان کننده ها در ساخت انواع بتن در صنعت و ساختمان سازی ها، لازم است مقداری درباره نحوه تولید روان کننده بر پایه کربوکسیلات بیشتر بدانید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید و اگر تصمیم به استفاده از این محصول گرفتید شما را با بهترین فروشنده و تامین کننده و روان کننده آشنا می کنیم.

به طور کل روان کننده ها سه دسته هستند: روان کننده ها را به اسم روان کننده نسل اول، دوم و سوم می شناسند و دسته بندی می کنند.

نسل اول: روان کننده نسل اول بر پایه پلی لیگنو سولفات است.

نسل دوم: این روان کننده ها را با نام فوق روان کننده در بازار می شناسند و بر پایه نفتالین و ملامین هستند.

نسل سوم: نسل سوم یا بهتر است بگوییم ابر روان کننده که بر پایه کربوکسیلات اتر است.

سوال اصلی اینجاست که این ماده را چگونه می سازند و نحوه تولید آن به چه صورت است؟

هرگاه می شنویم که فلان روان کننده بر پایه فلان ماده ساخته شده است. منظور از بکار بردن این واژه ها این است که ماده اصلی تشکیل دهنده در روان کننده، آن محصول خاص است.

در تولید روان کننده بر پایه کربوکسیلات، ماده اصلی تشکیل دهنده این روان کننده عالی و مرغوب، همان کربوکسیلات است.

روند ساخت محلول روان کننده اصلا آسان نیست. برای ساخت این ماده بسیار کارآمد در صنعت، وسایل و تجهیزات خاصی مورد نیاز است. هر شرکت و موسسه ای فرمول ساخت خود را دارد و سعی می کند بهترین کیفیت در ساخت این روان کننده را به مصرف کنندگان و مشتریان خود ارائه دهند.

شبانکو بهترین تامین کننده این محصول کارآمد در بازار مواد شیمیایی در امر ساخت بتن هستند که با تضمین کیفیت، محصول خود را به مشتریان ارائه می کنند. بنابراین اگر به دنبال تامین کننده و فروشنده خوب روان کننده های هستید، شبانکو بهترین گزینه برای شماست.

مزایای استفاده از روان کننده بر پایه کربوکسیلات چیست؟

*با اضافه کردن روان کننده بر پایه کربوکسیلات در ساختار بتن، عیار سیمان به کار رفته در بتن کاهش پیدا می کند.

*کارایی بتنی که با افزودن روان کننده با ترکیب و پایه اصلی کربوکسیلات آماده شده است بسیار بیشتر از انواع دیگر روان کننده است.

*وجود روان کننده در ترکیب مواد اولیه بتن سبب می شود از آب انداختن و جدا شدن سنگ ریزه ها در ترکیب بتن جلوگیری شود.

*تراکم و همچنین انسجام بتن با به کار بردن روان کننده بسیار بالاتر می رود.

*با کاهش 30 درصدی آب نسبت به سیمان،با اضافه کردن روان کننده روبرو خواهیم بود و این خود بزرگ ترین مزیت استفاده از انواع روان کننده به خصوص روان کننده بر پایه کربوکسیلات است.

*روان کننده کربوکسیلات با انواع سیمان سازگاری دارد و به راحتی با هر یک از آنها ترکیب می شود.

*استهلاک سیمان با پمپ بتن موقع بتن ریزی در بنا بسیار کاهش می یابد.

*ترکیب روان کننده با سیمان بسیار آسان و سریع انجام می شود.

*اگر در ساختار بتن از روان کننده استفاده شده باشد این امکان به وجود می آید که بتوانید بتن با نمای زیبا و متراکم داشته باشید.

*مقاومت بتن در برابر فشار و تغییرات دمایی نیز بسیار بالاتر خواهد رفت.

*با ترکیب روان کننده به انواع بتن امکان ایجاد درز و شکاف در بتن را به کمترین حد ممکن می رساند.

*اگر به ترکیب و ساختار بتن روان کننده اضافه کنید به راحتی می توانید بتن خود متراکم داشته باشید.

خرید و فروش روان کننده بر پایه کربوکسیلات

خرید و همچنین فروش کربوکسیلات در بازار مواد شیمیایی بسیار گسترده است. با توجه به بالا رفتن خرید از طریق اینترنت خرید این محصول به صورت آنلاین نیز وجود دارد. در نظر داشته باشید قیمت خرید عمده و جزئی با یکدیگر بسیار متفاوت است. از طرفی کیفیت محصولاتی که در بازار این محصول وجود دارد نیز با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. بنابراین اگر به دنبال بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید با کارشناسان شبانکو در ارتباط باشید.