02188218279-86053927

مهم ترین مزایای قالب های تزریق پلاستیک چیست؟

547 بازدید | شنبه 06 شهریور 1400 | دسته بندی : مقالات

افراد بسیاری در دنیا وجود دارند که در مورد صنعت پلیمر و محصولاتی که با روش تزریق پلاستیک تولید می شوند، اطلاعاتی ندارند.در حالیکه باید بگوییم روش تزریق با قالب های پلاستیکی یک روش محبوب و عالی برای تولید انبوه محصولات، قطعات پلاستیک و مصنوعات مورد استفاده در ماشین آلات است.

ما قصد داریم در این مطلب به بررسی مزایای قالب های برای تولید تزریق پلاستیک قطعات پلاستیکی مختلف بپردازیم تا بدانیم این روش نسبت به روش های دیگر تولید قطعات پلاستیکی از چه مزایا و ویژگی های برخوردار است. از سوی دیگر علت محبوبیت شرکت های ساخت و تولید قطعات پلاستیکی با روش تزریق چیست؟

به طور کلی در این روش تولید قطعات که توسط شرکت ساخت و تولید قطعات پلاستیکی با روش تزریق پلاستیک انجام می شود، از یک مخزن تغذیه برای عبور دادن مواد مذاب پلاستیک استفاده می شود که این مخزن دارای حفره هایی بوده و مواد را وارد قالب های مورد نظر می نماید.پس از آنکه مواد مذاب درون قالب های پلاستیک ریخته شد، این مواد سرد شده و در قالب شکل می گیرند.

                                                 

در نهایت قطعه مورد نظر با استفاده از قالب های پلاستیکی تولید شده و قابلیت استفاده خواهد داشت. اما مزایای استفاده از قالب های تزریق پلاستیک چه چیزی می تواند باشد؟ در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

5 مزیت استفاده از قالب های تزریق پلاستیک

1-سرعت تولید بالا:

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر شده است تا استفاده از قالب ها برای تولید قطعات پلاستیکی محبوبیت یابد، کاهش مدت زمان تولید قطعات در تعداد بالا است. زمانی که از قالب ها برای تولید یک قطعه پلاستیکی استفاده می شود، نیازی به مدت زمان طولانی نبوده و سرعت تولید بالا می رود.تنها یک تحقیق کوتاه می تواند این نتیجه را در اختیار شما قرار دهد که چرخه تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از ساخت تزریق پلاستیک بین 15 تا 30 ثانیه به طول می انجامد.

به همین دلیل شرکت های تولید کننده قطعات پلاستیکی برای افزایش روند تولید خود از قالب های مناسب و با کیفیت بالا برای تزریق مواد پلاستیکی استفاده می کنند. البته باید بگوییم این زمان در تولید قالب های مختلف می تواند متغیر باشد.

2-دقت در تولید قطعه:

تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات ساخت و تولید قطعات پلاستیکی با روش تزریق پلاستیک به دنبال آن هستند که قطعات را با دقت بسیار بالایی تولید کرده و وارد بازار کنند. از این رو شرکت ها از قالب های مناسب برای تولید قطعات استفاده می کنند. قالب گیری در اصل یک روش دقیق و مناسب برای تولید انواع قطعات  پلاستیکی به شمار می رود.

البته باید بگوییم برای طراحی قالب ها محدودیت خاصی وجود دارد. با این حال قطعاتی که در قالب های طراحی شده تولید می شوند، از دقت بالایی برخوردار بوده و باید بگوییم دقت تولید قطعات پلاستیک با استفاده از قالب های تزریق پلاستیک در حدود 0.005 اینچ است.

3-کارآمد بودن قالب ها:

از دیگر مزایای استفاده از قالب های تزریق پلاستیک، باید به کار آمدی این قالب ها اشاره کنیم. تمامی شرکت های تولید کننده قطعات پلاستیکی با روش تزریق همیشه به دنبال روشی هستند که بتوانند از محیط زیست محافظت کنند تا ضایعات تولید را کاهش داده و به محیط زیست آسیبی وارد نکنند. در اصل استفاده از قالب های پلاستیکی برای تولید قطعات یک فناوری عالی و کارآمد است که تنها به اندازه قالب مواد مذاب پلاستیک را از مخزن خارج می کند.

از این رو احتمال ریختن مواد پلاستیک بر روی زمین کاهش می یابد.البته باید بگوییم در صورت ریختن مواد پلاستیک بر روی زمین نیز مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی شود. زیرا این مواد قابلیت بازیافت داشته  و می توان مجددا از آنها استفاده کرد.

4-ایجاد قطعات با مقاومت بالا:

از دیگر مزایای قالب های تزریق پلاستیک باید به تولید قطعات با مقاومت بالا اشاره کنیم. قطعات در طول پردازش، با مواد مختلفی همچون پرکننده ها و فیلرها ترکیب می شوند. که این مواد می توانند به تقویت استحکام قطعات کمک شایانی نمایند. در اصل قالب گیری یک فرایند عالی برای تولید قطعات مقاوم در سطح جهان به شمار می رود.

5-انعطاف پذیر بودن:

قالب های تزریق پلاستیک که بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات تولید و ساخت قطعات پلاستیکی از آنها استفاده می کنند، یک فرایند دقیق بوده و انعطاف پذیر هستند. منظور از انعطاف پذیر بودن استفاده از این قالب ها، تغییر نوع مواد یا تغییر رنگ محصول در فرایند تولید است که در این مسئله موارد اولیه تزریق پلاستیک خیلی مفید و موثر است که می توان این مسئله را به راحتی و با انعطاف در طول فرایند تولید انجام داد.