02188218279-86053927

ضرورت افزایش تولید پتروشیمی ها به مقدار ظرفیت اسمی

238 بازدید | شنبه 31 اردیبهشت 1401 | دسته بندی : اخبار

مرتضی شاهمیرزایی در جریان سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به شهرهای مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با حضور در مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان اظهار کرد: صنایع پتروشیمی به طور کلی مهمترین رسالتی که دارد، رساندن تولید واقعی مجتمع های پتروشیمی موجود به ظرفیت اسمی آنهاست.

وی با اشاره به بهره برداری از پتروشیمی مسجد سلیمان افزود: در حالی این مجتمع فعالیت خود را آغاز کرد که در شرایط کرونایی، امکان حضور متخصصان خارجی وجود نداشت. این پتروشیمی با تلاش جوانان متخصص و توانمند ایرانی امروز افزون بر تولید محصول برای بازار داخلی، وارد عرصه صادرات نیز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به تغییرات مدیریتی در این مجتمع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تغییرات در رده های مدیریتی، طبیعی است و همواره تازه شدن نیروها در سازمان ادامه دارد.

شاهمیرزایی به اهمیت تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب باید همکاری های بیشتری داشته باشند تا مجتمع های پتروشیمی از جمله پتروشیمی مسجد سلیمان بتوانند به ظرفیت اسمی تولید برسند.

وی همچنین پتروپالایشگاه ها را یکی از پررونق ترین صنایع دنیا دانست و گفت: پترو پالایشگاه ها بطور کلی، همان پالایشگاه های فعلی هستند که فرآورده ها و نفت خام را فرآورش می کنند. در این پتروپالایشگاه ها، مسیر تولید به سمت تولید فرآورده ها و مشتقات پتروشیمی سوق خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش تقاضای فرآورده های نفتی در افق 10 سال آینده مسائل زیست محیطی است، افزود: در حال حاضر تقاضا برای محصولات پتروشیمی، سالانه 5 درصد رشد دارد. این شرایط نشان می دهد که باید بر پتروپالایش ها، سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشیم.

شاهمیرزایی یادآور شد: دولت، وزارت نفت، مجلس، کمیسیون انرژی تلاش دارند پتروپالایش ها را توسعه دهند که در این زمینه مجوزهای زیادی نیز تاکنون صادر شده است.