02188218279-86053927

بهره گیری از ظرفیت های داخلی در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی

257 بازدید | سه شنبه 28 تیر 1401 | دسته بندی : اخبار

مرتضی شاهمیرزایی در آیین جشن اعیاد قربان و غدیر که با حضور خانواده های کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد با گرامیداشت اعیاد ولایت و امامت، اظهار کرد: باید سیره رسول اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امامان همواره مورد توجه باشد و در تمامی مراحل زندگی آموزه های دینی سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد، تاکید کرد: توسعه این صنعت در سواحل جنوبی کشور به دلیل آب بر بودن صنعت پتروشیمی به ویژه در استان های بوشهر و خوزستان، همچنین منطقه مکران در حال انجام است و محصولات متنوعی در بخش بالادستی پتروشیمی تولید می شود.

وی ادامه داد: در دیگر نقاط کشور نیز می توان همسو با تکمیل زنجیره ارزش، محصولات مورد اشاره را به صنایع تکمیلی تبدیل و با کاهش خام فروشی به سوی تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت کرد.

شاهمیرزایی افزود: 68 مجتمع پتروشیمی با ظرفیت 90 میلیون تن در کشور در حال فعالیت هستند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا 10 سال آینده، ظرفیت تولید به بیش از 200 میلیون تن خواهد رسید که این دستاورد افتخاری برای کشور و صنعت پتروشیمی ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه همه فعالان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی باید با استفاده از همه توانایی ها و دانش خود شبانه روز تلاش کنند تا اهداف پیش بینی شده تحقق یابد، گفت: در گذشته ساخت و نگهداری مجتمع ها را نیروهای خارجی انجام می دادند، اما امروز با تلاش نیروهای توانمند ایرانی بسیاری از بخش های توسعه صنعت از سوی شرکت های داخلی انجام می شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش کرد از ظرفیت های دانشگاهی، مراکز پژوهشی، همچنین سازندگان داخلی بیش از گذشته بهره مند شد و در این زمینه نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری نیز می تواند اثربخش باشد.

شاهمیرزایی گفت: با تلاش و پشتکار می توان برنامه های توسعه ای را در مسیر تکمیل زنجیره ارزش تحقق بخشید و در سال های آینده نقش جوانان برای توسعه این صنعت ارزش آفرین دارای اهمیت خاصی خواهد بود و باید آنها صنعت و دانش را تکمیل کنند.