02188218279-86053927

چالش های محصول DOP محور اصلی چهل و یکمین جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران

269 بازدید | دوشنبه 31 مرداد 1401 | دسته بندی : اخبار

در چهل و یکمین جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، دو موضوع از جمله بررسی پیشنهادات رفع معضل محصول DOP و همچنین بررسی کف عرضه محصولات پترشیمی در تابستان 1401 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش شبانکو به نقل از اینپیا؛ محوریت این جلسه در وهله نخست حول مسائل مرتبط با محصول DOP اعم از فرمول قیمت گذاری، حاشیه سود و عرضه و سپس عدم عرضه آن در بورس کالا بود. ذی نفعان این محصول که در جلسه حضور داشتند خواهان بررسی بیشتر، برگزاری جلسه با سازمان های ذیربط و همچنین مذاکره با پتروشیمی شازند اراک به عنوان تنها تولیدکننده این ماده بودند تا از این طریق مشکلات به وجود آمده حل شود. آنچه سبب انتقاد تولیدکنندگان این حوزه شده و توجه به حل مشکلات مربوط به DOP را مهم می سازد، از دست دادن بازار خارجی، تعدیل نیرو و تعطیلی واحدهای تولیدی با توجه به عدم عرضه و افزایش شدید قیمت این ماده اولیه است که بر اساس نتیجه گیری این جلسه قرار بر این شد تا پیشنهادات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفته و جهت اقدام ارزیابی شود.

در بخش دیگری از چهل و یکمین جلسه کمیسون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، به موضوع بررسی کف عرضه محصولات پتروشیمی در تابستان 1401 پرداخته شد. با توجه به پیگیری های انجمن، اکثر گروه های کالایی نسبت به فصل بهار افزایش داشته است. اما تمامی حضار در این جلسه بر این موضوع تاکید داشتند که کف عرضه هفتگی برای تمامی گریدهای گروه های کالایی باید به صورت مجزا و تک به تک رعایت شود چرا که رعایت کف عرضه گروه کالایی سبب التهاب در برخی از گروه های خاص به دلیل تقاضای بیشتر در بازار می شود.