02188218279-86053927

قیمت جهانی نفت امروز 1399/10/22کرونا باز هم نفت را کاهشی کرد.

460 بازدید | دوشنبه 22 دی 1399 | دسته بندی : اخبار

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز،تشدید مجدد نگرانی ها در مورد افت تقاضای جهانی نفت به دلیل مقررات قرنطینه در اروپا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین سبب شده تا قیمت نفت در معاملات ابتدای هفته شاهد کاهش باشد.

بر اساس این گزارش،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 65 سنت معادل 1.2 درصد کاهش به 55 دلار و 34 سنت رسید.قیمت نفت برنت در طی 4 جلسه گذشته شاهد روند افزایشی بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که روز جمعه به بالاترین رقم در طی حدود یک سال گذشته رسیده بود،امروز با 44 سنت معادل08.درصد افت به 51 دلار و 80 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت:شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین مجددا افزایش یافته و 11 میلیون نفر در استان هبه ای قرنطینه شدند.این در حالی است که سیاست اینده فدرال رزرو چندان شفاف نیست و همین مسئله سبب به راه افتادن برخی موج های برداشت سود شده است.

به گفته مقامات،سرزمین اصلی چین شاهد بیشترین رشد موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در طی بیش از 5 ماه گذشته بوده است.شمار مبتلایان به ویژهدر استان هبه ای،در مجاورت پایتخت رشد قابل توجهی داشته است.

اکثر کشور های اروپایی نیز تحت مقررات سختگیرانه قرنطینه قرار دارندو این مسئه چشم انداز مصرف انرژی را تضعیف می کند.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این بار گفت :پس از آنکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از طرح آینده بدون نفت این کشور رونمایی کرد و عراق قیمت نفت خام خود در بازار آسیا را برای ماه فوریه افزایش داد،قیمت نفت برنت رو به کاهش گذاشته است.

ولیعهد عربستان دیروز از طرح هایی به منظور احداث یک شهر بدون کربن در این کشور سخن گفت که بخشی از پروژه 500 میلیون دلاری تنوع بخشی به اقتصاد این کشور است.