02188218279-86053927

هشدار جدی درباره مواد شیمیایی و خطرات آن بر روی چشم

630 بازدید | شنبه 04 بهمن 1399 | دسته بندی : اخبار

 خانمهای خانه دار از مواد شیمیایی نظیر وایتکس و جوهر نمک استفاده می کنند که ممکن است بخار و تماس مستقیم آن ها بر روی چشم تاثیر بگذارد. هر ماده شیمیایی که به چشم ریخت نباید منتظر پزشک و درمان ماند بلکه باید فورا با آب چشم را شست و اینکه زمان برای ماده شیمیایی بسیار مهم است یعنی اینکه اگر در همان دقایق اولیه چشم شسته شود هیچ عارضه ای پیدا نمی کند و یا ممکن است عوارض آن کم باشد.

اما اگر فرد بخواهد تعلل کند و یا خود را به درمانگاه برساند ممکن است همان ماده شیمیایی در این فاصله ای که فرد بخواهد خود را به بیمارستان برساند چشم را ممکن است حتی سوراخ کند و از بین ببرد و عوارض داشته باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که کارگرانی که در کارخانه هایی کار می کنند که مواد شیمیایی یا مواد مذاب آلومینیوم است بنابراین یکی از چیزیهایی که قرنیه چشم را دچار مخاطره می کند مواد شیمیایی است و آنهایی که در تماس با مواد شیمیایی هستند یا در مواقعی که مواد شیمیایی روی چشم میریزد باید بلافاصله چشم را بشویند و مطمئن شوند که مواد شیمیایی کاملا از چشم خارج شده و بعد به پزشک مراجعه کنند.

آیا اینکه چشم با چای شسته شود صحیح است؟

بحث گرمای چای مهم است و آن هم نه در داخل چشم. چشم بسته را باید کمپرس اب گرم داد چون که چربی هایی که در روی پلک  هست ذوب شود و در واقع آن حالتی که به آن بلفارید (حالتی که شوره هایی که دور مژه ها است) بتوان انها را شست معمولا یک کمپرس آب گرم انجام می گیرد  بعد با  شامپو مانند شامپو بچه و یا شامپوهای مخصوص چشم شوره ها شسته شود.

شامپو چشم باید وارد چشم هم شود؟

خیر، هر ماده شیمیایی که وارد چشم شود تحریک می شود. در واقع  شامپوهایی است که  مواد ضدعفونی کننده آن غلظتش کمتر است ، درواقع همان شامپو است و فقط باید چشم بسته باشد و وارد چشم نشود و کسانکه روزانه با مواد زیادی سرو کار دارند (بستگی به شغل دارد) مانند کسی که بنا ، گچکار و یا مهندس است حتما بایستی هر شب چشم خود را با شامپو شست و شو دهد.