02188218279-86053927

روایت رسانه اسپانیایی از واکسن ایرانی کرونا;صد در صد اثر گذار

به گزارش ایرنا، خبرگذاری اروپاپرس اسپانیا درباره واکسن ایرانی نوشت; ایران اطمینان داد که واکسن تولیدی این کشورعلیه کووید 19 در برابر انواع ویروس های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی هم 100 درصد کارایی داشته و نتیجه مثبتی در نابودی انواع ویروس های کرونا از خود نشان داده است.

اروپا پرس در ادامه گفت: واکسن ساخت ایران به نام "کوو ایران برکت" در برابر ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی اثر بخش بوده است.

این رسانه اسپانیایی همچنین به نقل از "مینو محرز" سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا نوشت: واکسن تولیدی ستاد فرمان امام خمینی (ره) توانایی مقابله با ویروس انگلیسی را دارد. وزارت بهداشت ایران نمونه ای از این ویروس جهش یافته که  سرایت آن حدود 70درصد بالاتر از کرونای معمولی است را تهیه کرده و در اختیار محققان دارویی این نهاد قرار داد. سپس پلاسمای خون 3 داوطلب اولی که واکسن "کوو ایران برکت" را دریافت کرده بودند را با این ویروس مورد امتحان و آزمایش قرار دادیم که 100 درصد اثرگذاری از خود نشان داد و توانست بدن افراد واکسن زده را در برابر جهش های انجام گرفته ایمن کند.

این خبرگذاری اروپایی همچنین به نقل از "حسن جلیلی" مدیرکل تحقیقات واکسن ایرانی نوشت: آزمایش ها نشان داد که پلاسمای خونی اولین افرادی که در کار آزمایی های بالینی، واکسن ایرانی را دریافت کرده بودند توانسته ویروس جهش یافته انگلیسی را کاملا غیر فعال کند.

دیگر رسانه های اسپانیایی زبان همچون نشریه اینفوبائه آرژانتین و درگاه خبری ورد نیوز و منئامه نیز در گزارش های مشابه این خبر را انعکاس دادند.

در همین رابطه "مصطفی قانعی" دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا شنبه درباره تولید واکسن در ایران گفت: توانمندی دانشمندان ایرانی در بخش تولید واکسن کرونا بسیار بالا است و مردم به این توان داخلی اعتماد کنند.

به گفته مقامات ایرانی واکسن ایرانی کرونا که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده در حال طی کردن مراحل ارزیابی خود، بر اساس فرایند کاملا علمی است.


Craig Balancia
پاسخ

Here is a list of 18 free traffic sources that you should be using: http://bit.ly/18freetrafficsources