02188218279-86053927

نخستین محموله واکسن روسی امروز وارد کشور می شود.

499 بازدید | پنجشنبه 16 بهمن 1399 | دسته بندی : اخبار

به گزارش ایرنا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی اولین مرحله از واردات واکسن روسی از مبدا مسکو عصر امروز وارد کشور می شود.

قرار است واکسن های کرونا با سه پرواز وارد کشور شود که نخستین آن پنجشنبه 16 بهمن انجام می شود.

"محمد حسن ذبیخش" سخنگوی سازمان هواپیمایی چهارشنبه شب به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این پرواز از مبدا روسیه حدود 15:40 دقیقه فردا در فرودگاه امام خمینی به زمین می نشیند و همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن ها اندیشیده شده و فراهم است.

 

نتایج مرحله آخر آزمایش انسانی واکسن "اسپوتنیکV" روسیه نشان می دهد که این واکسن بی خطر و اثر بخشی آن حدود 91.6 درصد است. این مطالعه که در نشریه LANCET منتشر شده است، روی بیش از 20 هزار نفر انجام شده است. 75 درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه واکسن "اسپوتنیک V" و بقیه دارونما دریافت کردند.

 

یک چهارم افراد شرکت کننده در این مطالعه دچار بیماری های پیش زمینه ای بودند که عامل مهمی برای شدت بیماری کرونا محسوب می شود. در افراد گروه دریافت کننده واکسن 3 مورد مرگ مشاهده شد که از افرادی بودند که بیماری زمینه ای شدید داشتند  و به نظر می رسد که مرگ آنها ارتباطی با واکسیناسیون نداشته است. به این ترتیب از نظر اثربخشی، این واکسن در رده واکسن های تایید شده شرکت های"فایزر-بایون تک"، "مدرنا"موسسه ملی سلامت امریکا و "آسترازنکا" قرار می گیرد.