02188218279-86053927

برجسته ترین سازه های بتنی در سراسر جهان

1023 بازدید | دوشنبه 04 اسفند 1399 | دسته بندی : مقالات

از قدیم تا اکنون بتن به عنوان اولین مصالح ساختمانی شناخته شده است. قرن هاست که استفاده از آن برای ساختن سازه هایی از جمله سدها، مجسمه ها و بناهای برجسته دیده می شود. دلیل اینکه بتن، صرف نظر از قرن ها، برای بسیاری از افراد مفید است، این واقعیت است که این ماده در بین همه کاره ترین و همه گیرترین مصالح ساختمانی بوده است. توسط یونانیان باستان و و رومیان باستان استفاده می شد. ساختارهایی برای شهادت این واقعیت ها و اطراف ما وجود دارد. بتن تجاری یکی از موادی است که بطور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد. نگاهی به برخی از برجسته ترین سازه های بتونی بیندازیم:

پنتاگون

این یکی از نمادهای معماری آمریکاست. این ساختمان عظیم است و یکی از محبوب ترین ساختمان ها در سراسر جهان است که توسط دولت ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد، گزارش شده است که در ساخت این سازه حداکثر 410،000 یارد مکعب از این ماده ساختمانی شگفت انگیز استفاده شده است. این ساختمان دارای پنج ضلع است و در دهه 1940 ساخته شده است.

                    

پانتئون

این یکی از سازه های شگفت انگیز بتنی در جهان است که در سال 126 میلادی ساخته شده و امروزه نیز وجود دارد. این سازه در رم ایتالیا واقع شده است. این سازه اگرچه مدت ها پیش ساخته شده است اما همچنان یکی از ساختمان هایی است که برای ساخت آن از بتن استفاده شده است. این یک شاهکار زیبا و عالی از تاریخ است که هنوز هم بسیاری متعجب هستند که چگونه با سطح بدویگری که انتظار می رود در آن زمان وجود داشته باشد، ساخته شده است. همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری رم تا به امروز باقی مانده است.

بانک لندن و آمریکای جنوبی

این سازه که BLAS نیز نامیده می شود، یکی دیگر از سازه های منحصر به فرد بتونی است که امروزه وجود دارد. این مکان در بوینس آیرس، آرژانتین واقع شده است. این سازه بتونی به نظر می رسد یک اسکلت است که وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید از زمین در حال افزایش است.

مسیح نجات دهنده

این سازه برزیلی در میان عجایب هفتگانه جهان قراردارد. این مکان در ریوژانیرو برزیل واقع شده است. ساخت این سازه شگفت انگیز، در دهه 1920 آغاز شد و پس از 9 سال به پایان رسید. این مجسمه 98 فوت قد دارد و با استفاده از سنگ صابون و بتن مسلح ساخته شده است و وزن آن حدود 1445 تن است.

                    

 مجسمه سرزمین مادری 

مادر تماس در زمان رونمایی در سال 1967 به عنوان بزرگ ترین تندیس جهان شناخته شد. این سازه پیچیده برای بزرگداشت نبرد استالینگراد ساخته شده است. مجسمه زن در ولگوگراد روسیه قرار دارد.

برج خلیفه

این بلند ترین سازه ساخته شده توسط بشر روی کره زمین است. ماده اولیه ساختاری با ارتفاع 2717 فوت بتن است. ساخت این سازه بلند بین سال های 2004 و 2010 به طول انجامیده است. این سازه منحصر به فرد ساخته شده است تا از ساخت و ساز تا طراحی تحت تاثیر قراردادن مردم باشد. برج خلیفه در دبی واقع شده است.

پل causeway

این ساختار ترسناک 24 مایلی دریاچه Ponchartrain را در بر می گیرد. ترسناک ترین چیز برای اکثر مردم این است که وقتی در نقطه میانی هستید، قادر به دیدن زمین در هر دو طرف نیستید.

سد هوور

سد هوور یک سد تولید برق است که در سال 1935 ساخته شده و دریاچه مید را ایجاد کرده است. با 4،360،000 یارد مکعب بتن ساخته شده و بزرگ ترین سد جهان در زمان تکمیل بود.

کانال پاناما

در تاریخ، کانال پاناما به عنوان یکی از مهم ترین سازه های ساخته شده از بتن باقی مانده است. این مدت زمان حمل و نقل کالا به سراسر جهان را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. از این طریق انقلابی در تجارت ایجاد کرد.